본문 바로가기 대메뉴 바로가기
open
Close

물리‧광과학과

공지사항

2019년도 후기 학사 ·석사 ·박사 학위논문 도서관 제출 안내 / Notice of Submisson of Thesis/Dissertation to library

작성자물리‧광과학과  조회수326 Date2019-06-10

 

2019년도 후기 학사 ·석사 ·박사 학위논문 도서관 제출 안내

[참고: https://library.gist.ac.kr/#/showNotice?boardNo=5669&rownum=1&currentPage=1]

 

2019년도 후기 박사, 석사 및 학사 학위논문(온라인파일, 책자논문)을 다음과 같이 접수하오니 해당 학생들은 기간 내에 제출하여 주시기 바랍니다.

 

1. 제출대상

   - 2019년도 후기 박사, 석사, 학사 학위수여 대상자

 

2. 제출기간

  - 박사 졸업예정자 : 2019. 05. 15.() ~ 2019. 06. 14.()

  - 석사 졸업예정자 : 2019. 06. 10.() ~ 2019. 07. 10.(수)

  - 학사 졸업예정자 : 2019. 06. 10.() ~ 2019. 07. 12.()

  온라인 등록 후 제본 논문 제출까지 포함한 기한

 

3. 제출절차 및 방법

  . 제출절차

      ① 도서관 홈페이지에 학위논문 전자파일(PDF) 등록              

      ② 학술정보팀 사무실(405)에 서류 (제출확인서 1+ 공개(비공개)동의서 1) 및 제본 논문 제출

  . 제출방법

   1) 온라인 파일 제출

      도서관 홈페이지 로그인(학번 이용)

      My Library

      Online Submisson of Theses에서 등록 (도서관 담당자가 등록확인)

      제출확인서 1부 + 공개동의서 또는 비공개동의서 1부 출력

       제출확인서와 ()공개동의서는 전자파일 등록 후 도서관 담당자가 등록확인 후 출력 가능

    2) 책자 논문 제출

      제출확인서 : 1

      공개동의서(비공개동의서) : 1

      제본한 학위 논문 (표지는 하드 or 소프트 모두 가능)

       제출장소 : 중앙도서관 4층 학술정보팀 사무실 405

     3) 학위별 논문 제출 부수

      박사졸업예정자 : 3(1부 보관, 1부 국회도서관, 1부 국립중앙도서관 납본)

      석사졸업예정자 : 3(1부 보관, 1부 국회도서관, 1부 국립중앙도서관 납본)

      학사졸업예정자 : 1(자관 보관)

      ※ 제출부수 중 1부는 반드시 인준서 원본(실인 또는 서명)으로 제본하여 제출

 

4. 참고사항

   . 논문을 비공개할 경우 (공개 논문은 해당되지 않음)

      - 전자파일(PDF) 등록 시 비공개 사유, 비공개 기간을 입력 합니다.

      - 도서관 담당자 확인 후 출력한 비공개동의서에 담당 교수 및 본인 사인 후 제본 논문과 함께 제출합니다.

      - 비공개 논문 기간은 최장 5까지만 가능 합니다.

      - 5년 후 재연장 희망 시 담당자에게 요청합니다.

      - 재연장 요청이 없으면 5년 후 자동공개 됩니다.

    . 등록한 전자파일(PDF)과 제출한 제본 논문의 내용은 동일해야 합니다.

      - 도서관 담당자의 수정요청 등 최종 확인이 완료된 파일로 논문 제본을 해야 합니다.

      - 심사위원의 사인이 없는 전자파일 또는 제본 논문은 승인 및 접수되지 않습니다.

      - 전자파일과 제본 논문의 제출서, 인준서에 해당교수의 서명이 누락되지 않아야 합니다.

      - Major/Degree의 학과별 표기방법은 학생팀에서 관리하는 '학위논문 작성 및 제출에 관한 지침' 20page 참조하시기 바랍니다.

 

 학위논문 작성 및 제출에 관한 지침

 Portal System (https://portal.gist.ac.kr) -> 매뉴얼/규정집 -> 예규 -> 학생팀 -> 학위논문 작성 및 제출에 관한 지침

 

============================================================

Submisson of Thesis/Dissertation to library

[https://library.gist.ac.kr/#/showNotice?boardNo=5669&rownum=1&currentPage=1]

 

1. Submission Subject

  - Students who will graduate in August 2019 (Doctor, Master, Bachelor degree)

 

2. Submission Schedule

    - Doctor's : 2019. 05. 15.(Wed) ~ 2019. 06. 14.(Fri)

    - Master’s : 2019. 06. 10.(Mon) ~ 2019. 07. 10.(Wed)

    - Bachelor’s : 2019. 06. 10.(Mon) ~ 2019. 07. 12.(Fri)

    Deadline is for Online registration and hand in the booklets.

 

3. Steps to submit Thesis

  A. Online Submisson of Theses

   Log on to the library homepage (ID: only student number)

   Go to ' My Library '

   Choose 'Online Submisson of Theses' (PDF file) then load

   The library staff will check the content of the electronic file

   The librarian registers and confirms submission after approving the details of the file

   Print out a copy of the 'Submission Confirmation Form and Non-disclosure (or Disclosure) Agreement Form'.

     Printing is not available before the registration is confirmed by the librarian 

  B. Book Submisson of Theses

   ① Submission Confirmation Form : 1 copy

   ② Non-disclosure (or Disclosure) Agreement Form : 1 copy

   ③ Bound dissertation/thesis (with soft or hard cover).

    Submit the following contents to the central library office 405 (fourth floor) 

  C. The number of copies needed is listed below

   Dctor's degree : 3 copies (1 copy is stored, 1 copy is sent to National Assembly Library, 1 copies are sent to National Central Library)

   Master's degree : 3 copies (1 copy is stored, 1 copies are sent to National Assembly Library, 1 copies are sent to National Central Library)

   Bachelor’s degree : 1 copy (1 copy is stored)

    One copy should be bound to the original of the approved paper.

 

4. Other details

  A. Non-disclose thesis

    - When upload your file If you do not want to disclose your thesis/dissertation, write down the reasons and period of non-disclose,
      then submit it after getting your advisor's signature on the form.

    - Closed Period of theses is up to 5 years.

    - After 5 years, if you would like to extend the closed period, please contact us.

    - If you have not requested a extention of the closing period, the thesis/dissertation will be open up to public automatically.

   B. The contents of the registered file and bound thesis/dissertation should be same.

    - After a request for rectification or after checking with the person in charge of the Library,you have to have the paper bound, correspondence file.

    - If there's no signature on your thesis/dissertation, it will not be accepted.

    - In fact all files, even electronic files, require your related professor’s signature.

     (No difference between a original paper and a copy

    - You can check the attached file to learn how to write a thesis for your major and degree.

    ※ Dissertation Formata Guidelines (for reference)

     Portal System(https://portal.gist.ac.kr) -> Manuals/Regulations -> Established rule -> Student Team -> Guidelines on the Completion and Submission of Dissertations

QUICK
MENU